Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

ΑΙΣΧΟΣ! ΑΙΣΧΟΣ! ΑΙΣΧΟΣ! ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ

Του Αιμίλιου Πολυγένη

filis-1821
Καμία αναφορά στην συμβολή της Εκκλησίας στην Επανάσταση του 1821 δεν κάνει στο μήνυμά του για την 25η Μαρτίου, ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκος Φίλης.
Επίσης δεν γίνεται καμία αναφορά στα 400 χρόνια σκλαβιά των Ελλήνων από τους Τούρκους, ούτε για τους απελευθερωτικούς αγώνες των μεγάλων Ελλήνων και τις θυσίες ολόκληρου του Ελληνικού Έθνους το 1821, για να απολαμβάνουμε εμείς σήμερα την ελευθερία.
Ιεράρχης σχολιάζοντας στην Romfea.gr το μήνυμα του Υπουργού, ανέφερε: "Έχουμε ισοπεδώσει τα πάντα! Διάβασα το μήνυμα και νόμιζα ότι την 25η Μαρτίου τιμούμε κάποια εξέγερση Εκπαιδευτικών.."
"Μέσα σε ένα τόσο μακροσκελές μήνυμα δεν χώρεσε μία λέξη για τις θυσίες, τους αγώνες και το αίμα που χύθηκε από ένα ολόκληρο έθνος προκειμένου να πετύχουν κάτι τόσο αξιοθαύμαστο όσο το να αποτινάξουν τον οθωμανικό ζυγό μετά από τέσσερις αιώνες σκλαβιάς" αναρωτήθηκε σε άλλο σημείο ο Ιεράρχης της Πελοπονήσσου.
Διαβάστε το μήνυμά του Υπουργού για την Επέτειο της Επανάστασης του 1821 και αν καταλάβει κάποιος ποιον πολέμησαν οι Έλληνες, να το πείτε και σε εμάς....
 ********************************

Πηγή: info@pentapostagma.net

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Η 25η Μαρτίου συμβολίζει τα γενέθλια της σύγχρονης Ελλάδας. Γι αυτό και τα γιορτάζουμε με δυναμισμό κάθε χρόνο, ανανεώνοντας τη ματιά μας στην Επανάσταση του 1821, καθώς τη στοχαζόμαστε μέσα σε νέες κάθε φορά συνθήκες.
Επίκεντρο της γιορτής, διαχρονικά, είναι το σχολείο, όχι μόνο γιατί τα παιδιά, ως οι νέοι πολίτες πρέπει να μάθουν να τιμούν και να σέβονται την πατρίδα τους, αλλά και γιατί η παιδεία έπαιξε τον αποφασιστικό ρόλο στη γέννηση και στη δημιουργία της εθνικής μας συλλογικότητας.
Στα χρόνια πριν από την Επανάσταση υπήρξε μια έκρηξη ενδιαφέροντος για το σχολείο και για το βιβλίο. Ακόμη και μικρές, απομονωμένες, ορεινές ή νησιωτικές κοινότητες, με τους πενιχρούς οικονομικούς τους πόρους, αναζήτησαν δασκάλους, συντήρησαν σχολεία, δημιούργησαν βιβλιοθήκες.
Αλλά και αυτοί που έδωσαν το περιεχόμενο ιδεών του καινούργιου έθνους, από τον Κοραή έως τον Καποδίστρια – και παρά τις ιδεολογικές και πολιτικές τους διαφορές - στην ανάπτυξη της παιδείας συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον τους και αφιέρωσαν τις δραστηριότητές τους.
Η εκπαίδευση υπήρξε ο μοχλός με τον οποίο η κοινωνία μας αναδύθηκε στη χορεία των εθνών της σύγχρονης Ευρώπης. Μοχλός και κινητήρια δύναμη, τόσο πριν, όσο και έπειτα από την Επανάσταση.
Θα πρέπει κάποτε να τιμήσουμε τις χιλιάδες αφανείς δασκάλες και δασκάλους, που τον 19ο αιώνα και ως τα μέσα του 20ου αιώνα, πήγαν στα πιο απρόσιτα μέρη, όπου δεν υπήρχε ακόμη συγκοινωνία, για να χτίσουν με τα χέρια τους σχολεία, να διδάξουν γενιές γενεών, να οργανώσουν μαθητικές κοινότητες, να γίνουν τα στηρίγματα των τοπικών κοινωνιών.
Θα πρέπει επίσης να ξανασκύψουμε στο έργο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμιστών, που συνέδεσαν την γλωσσική με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, παρά τους διωγμούς και τις λοιδορίες που υπέστησαν. Όλοι αυτοί αφιέρωσαν τις διανοητικές τους δυνάμεις, για να ξαναδώσουν σε μια εκπαίδευση αποστεωμένων γνώσεων το φιλί της σύγχρονης ζωής, για να συνδέσουν τη μάθηση με την απόλαυση του πολιτισμού.
Οι δημοτικιστές εκπαιδευτικοί ήταν επίσης ανάμεσα στους πιο δραστήριους οργανωτές της Αντίστασης στο φασισμό, στα χρόνια της Κατοχής, και πολλοί πλήρωσαν με χρόνια φυλακής, εξορίας, διώξεων. Μέσα από αυτούς τους αγώνες το αίτημα της Παιδείας, έγινε κεντρικό στους λαϊκούς και νεολαιίστικους αγώνες στη δεκαετία του ’60, και το σύνθημα Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία κυριαρχούσε στην εξέγερση του Πολυτεχνείου.
Και στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, με τις τεράστιες περικοπές στην εκπαίδευση, αλλά και τη δυσφήμιση που υπέστησαν, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες συμμετείχαν σε έναν άθλο που δεν τους έχει αναγνωριστεί: Ενώ είδαμε γύρω μας το κράτος να αποδιοργανώνεται και τους περισσότερους θεσμούς να καταρρέουν, αυτοί κράτησαν το σχολείο όρθιο.
Μπόρεσαν επίσης, σε μεγάλο βαθμό, ακαθοδήγητοι και χωρίς θεσμική στήριξη, να απορροφήσουν και να ενσωματώσουν στο σχολείο τα παιδιά των μεταναστευτικών κυμάτων κατά τα τελευταία 25 χρόνια.
Αν λοιπόν στους δύο αιώνες της ελληνικής ανεξαρτησίας, η εκπαίδευση υπήρξε ο κεντρικός άξονας της εθνικής χειραφέτησης και της κοινωνικής προόδου, μπορεί σήμερα η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να αποτελέσει τη δύναμη εκείνη που θα βγάλει την ελληνική κοινωνία από τη βαθειά κρίση, που θα τη βοηθήσει να ανταπεξέλθει με ανθρωπισμό και αξιοπρέπεια στις νέες κρίσιμες συνθήκες που ορίζει η προσφυγική κρίση;
Πώς θέλουμε το σχολείο, τί πρέπει να κάνουμε για την εκπαίδευσή μας σήμερα;
Ποιο μέλλον θέλουμε για την κοινωνία μας και τι μπορεί να κάνει το σχολείο για να το προετοιμάσει;
Αυτά είναι τα ερωτήματα μέσα από τα οποία θα πρέπει να αναστοχαστούμε την επέτειο της Επανάστασης του 21, και τον ρόλο της εκπαίδευσης στην ιστορία μας, συνδέοντας κριτικά το παρόν με το παρελθόν, αλλά και με το μέλλον. Γιατί αν μια κοινωνία χάσει την εμπιστοσύνη στο μέλλον της, χάνει επίσης την εκτίμησή της στο παρελθόν της.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΗΣ

Δημοσίευση:  23 Μαρτίου 2016, 3:12 μμ

*************************



ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 
    
Προς τον Υπουργό
    του  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
    της Ελληνικής Δημοκρατίας


            κύριε Φίλη
      Όταν έγινες Υπουργός,  ορκίσθηκες, σαν κρατικός λειτουργός, να τηρείς το Σύνταγμα και τους νόμους του Κράτους.  Σ' αυτό το Σύνταγμα, συμπεριλαμβάνεται η "ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής ταυτότητας των Ελλήνων". Και αυτή η ταυτότητα των ψηφοφόρων σου είναι  και Χριστιανοί Ορθόδοξοι.. Άρα η παιδεία είναι εθνική υπόθεση και αφορά όλους τους Έλληνες. 
    Λοιπόν κ.Φίλη,  τι τις θες τις αλλαγές στο μάθημα των ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ? Πίτα που δεν θα φας τι σ' ενδιαφέρει κι αν καεί?
Αφήστε τις παλαιοκομματικές απόψεις, και την   εγωπάθειά σας, που είναι  κατώτερη των περιστάσεων και δέστε την  ελληνική κοινωνία.  Εδώ η Ελλάδα καίγεται, ο λαός, ταλανίζεται, καταστρέφεται κι συ  ασχολείσαι με το μάθημα των  ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ?  Δεν έχεις άλλη δουλειά να κάνεις? 
  Δεν βλέπεις τους πάτρωνές σου, με τα αριστερά σύνδρομα, που κυνήγησαν την Εκκλησία, ως τάχα το όπιον του λαού, στην Ρωσία, και αλλού,  για δεκαετίες ολόκληρες?  Τι κατάλαβαν? Είδαμε τα καζάντια τους. Γκρεμίστηκαν σαν χάρτινος πύργος. Σήμερα εκεί  υπάρχει αγαστή συνεργασία εκκλησίας και κράτους,  έχουν βάλει παπάδες-καθηγητές να διδάσκουν θρησκευτικά στα Ρωσόπουλα, και ο Χριστιανισμός ανθεί και θάλλει, όπως άλλωστε και σε όλη την οικουμένη, καθ' όσον η Εκκλησία είναι Θεοίδρυτη. Και όχι ανθρώπινο κατασκεύασμα. 
 Μάλιστα κ.Φίλη. Αυτή είναι η αλήθεια. Εσύ δεν τα ξέρεις αυτά? Δεν ακούς, δεν διαβάζεις? Οι συμβουλάτoρές σου δεν σε ενημερώνουν?  Δεν γνωρίζεις το άρθρο 120 του Συντάγματος που λέει ότι: ...O σεβασμός του Συντάγματος και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό.... αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων?
       Από την μιά θέλετε στην κυβέρνησή σας ισλαμικές σπουδές στην Ελλάδα και από την άλλη δεν αφήνετε Αρχιερείς να μπουν σε ΕΛΛΗΝΙΚΑ σχολεία, να μεταφέρουν τον λόγο της Εκκλησίας, το μήνυμα της αγάπης στα παιδιά και τα εγγόνια μας. Ο πανεπιστήμoνας Μητροπολίτης Μεσογαίας κ.Νικόλαος, που δεν του επιτρέψατε να μιλήσει σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, είναι προσωπικότητα με κύρος και παγκοσμίως αναγνωρισμένη. Με τα καμώματά σας εναντίον του, γελάει σε βάρος σας και το παρδαλό κατσίκι στην Ρωσία, όπου τα ΜΜΕ έδωσαν  και πρόβαλλαν την είδηση  με διάφορους πηχυαίους τίτλους, όπως ο ταπεινωτικός για την Ελλάδα:  "Οι αρχές πνίγονται στο μίσος τους για την Εκκλησία" (*)

     Λοιπόν κ.Φίλη, αν αγαπάς την Ελλάδα έχεις καιρό να μεταλλάξεις, όχι τις αρχές σου βέβαια, αλλά τα σχέδια και τις αποφάσεις σου για την παιδεία,  ώστε να σε θυμούνται οι επερχόμενες γενεές με καλή μνήμη και όχι να σε φτύνουν όπου σε συναντούν. 


      Με τιμή
        Θωμάς Αναστασιάδης
   συνταξιούχος - Θεσσαλονίκη

 ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ: σε όλα τα ΜΜΕ